Joga śmiechu

Na czym polega joga śmiechu?

Joga śmiechu to specjalnie dobrane ćwiczenia, które poprzez praktyki śmiechu uaktywniają w naszym ciele procesy oddechowe i dostarczają zwiększone ilości tlenu do organizmu.

Każdy może się śmiać bez powodu- wystarczy wykonanie odpowiednich ćwiczeń.

Badania naukowe dowodzą, że nasz mózg nie odróżnia śmiechu udawanego od naturalnego i na każdy reaguje jednakowo.

Podczas sesji “oszukujemy” mózg dostarczając mu odpowiednią dawkę pozytywnych bodźców. Bardzo często ten udawany śmiech przeradza się w prawdziwy, a właściwe procesy czyli wymiana powietrza w płucach dzieją się same.


Jak wygląda sesja jogi śmiechu i ile trwa?

Zajęcia rozpoczynają się krótką rozgrzewką mięśni twarzy i dłoni. Następnie przechodzimy do kilku ćwiczeń skupiających się na świadomym oddechu.

Właściwe zajęcia to ćwiczenia wymuszające udawany lub naturalny śmiech przeplatane krótkim odpoczynkiem. To właśnie tutaj dotleniamy nasze ciało.

W zależności od długości zajęć faza końcowa to: krótka sesja świadomego oddechu, medytacja śmiechu, sesja relaksacyjna.

Podczas zajęć wykorzystujemy mowę własnego ciała.

Strój: nie ma specjalnych wymagań

Do sesji końcowej części relaksacyjnej przydatne są maty lub koc do położenia się.


Ile trwa sesja jogi śmiechu?

15-20 min- krótka sesja jako moment na złapanie oddechu i dystansu w pracy

30-40 min- sesja śmiechu, medytacja śmiechu- dobra o każdej porze dnia

60 min- sesja śmiechu, medytacja śmiechu, sesja relaksacyjna- doskonała na początek lub koniec dnia


Jakie korzyści niesie joga śmiechu i dla kogo jest ta praktyka?

Korzyści jogi śmiechu:

  • zwiększa ilość tlenu dostarczaną do organizmu

  • redukuje poziom stresu

  • zwiększa wydolność układu oddechowego

  • reguluje przepływ krwi,

  • pomaga w usuwaniu toksyn

  • uaktywnia mięśnie- działa odmładzająco i ujędrniająco

  • wzmacnia odporność organizmu

  • wzmacnia pamięć i kreatywność

  • poprawia samoocenę

  • ułatwia kontakty międzyludzkie

Dla kogo:

  • dla zabieganych w codziennych obowiązkach

  • dla zestresowanych pracą lub nauką

  • dla potrzebujących chwili wytchnienia

  • dla poszukujących nowych możliwości

  • dla każdego bez względu na płeć i wiek


Przeciwwskazania:

  • poważne choroby serca

  • poważne choroby układu oddechowego

  • padaczka